Subject: [Liturgia] Urnapja

From: Liturgia Adminisztrátor <[email-masked]>
Date: Tue, 6 May 2003 09:24:49 +0200

----- Original Message -----
From: Geza J. Balassy
To: [email-masked]
Sent: Monday, May 05, 2003 4:48 PM

Testvérek!
Nagyon hálás lennék ha valaki megmondaná, vagy irányba igazítana, hogy
hogyan találnám meg az Úrnapi körmenet eredetét. Milyen korban alakult ki és
mi volt ennek a háttere. Idágig csak annyit tudok, hogy az ünnepet IV Orbán
pápa rendelte el, a liturgiai rész kialakításában Aquinói Szent tamas vett
részt.
A kérdés milyen korabeli esemény indította el a körmenet  bevezetését.
Nagyon hálás lennék minél hamarabbi eümail válaszra tekintettel arra, hogy
ma este ezt kell elmagyaráznom az amerikai egyházközség liturgikus
tanácsának.
Krisztusban testvéretek:
Balássy Géza.

---

From: Salamon László <[email-masked]>
Date: Tue, 6 May 2003 10:32:32 +0200

Segítségként: Radó Polikárp: Az egyházi év, 180-183-ig, (Az eucharisztia
ünnepe rész); hagyományokról és magyar vonatkozásokról (minthogy kis hazánk,
már elég korán felkarolta ezt a szép ünnepet): Bálint Sándor: Karácsony,
Húsvét, Pünkösd - 343 - 359-ig, az Úrnapja rész.
Remélem meg vannak a könyvek...
SL