Subject: [Liturgia] AJANLO: Majlath ornatus

From: "Füzes Ádám" <[email-masked]>
Date: Mon, 19 Jan 2004 09:06:40 +0100

*** AJÁNLÓ ***

Vajk Éva: Majláth ornátus - a budapesti Egyetemi templom kincsei, Budapest
2002.

A fenti címmel tetszetős kivitelű, komoly elemzést és tudományos feltárást
tartalmazó album jelent meg a szerző kiadásában. Majláth Gusztáv Károly
erdélyi püspöknek (1864-1940) nem csak holtteste nyugszik a budapesti
Egyetemi templom kriptájában, de főpapi ruhái, ornátusa is a templom
tulajdona. Ezt restaurálta éveken át a könyv szerzője, aki a folyamatról és
ezzel kapcsolatban a liturgikus ruhákról szakszerű tanulmányt készített. A
kötetben nem pusztán egy régi ornátus leírása található, de bevezető
tanulmány szól az egyházi öltözékek kialakulásáról és a püspöki insigniákról
is. A tárgyi bemutatás művészi fényképfelvételekkel igen precíz, pontos,
tudományos elemzésről és restaurálási munkáról tesz tanúbizonyságot, amelyet
haszonnal olvashat a liturgia történetét kutató, a művészettörténész és a
helyreállító egyaránt. Pákozdi István/Magyar Kurír 2004. I. 2.

Ui.: A kötet az Egyetemi templomban vagy a Központi Papnevelő Intézet
irodáján kapható (1053 Bp., Papnövelde u. 7.) 2200.-Ft-ért. F.Á.