Subject: [Liturgia] HIREK: Urdu nyelvu uj liturgia Pakisztanban

From: "Füzes Ádám" <[email-masked]>
Date: Tue, 26 Nov 2002 18:21:20 +0100

HÍREK
*******************************************
Urdu nyelvű új liturgia Pakisztánban
*******************************************

Iszlámábád: December elsején, ádvent első vasárnapján lép életbe
Pakisztánban a szentmisék és szentségek kiszolgáltatására az új liturgia
urdu nyelven, amely az ország nemzeti nyelve.

A hét kötetben kiadott új liturgikus szövegek az 1977. óta használatos
misekönyvek helyébe lépnek, néhány téves értelmezés kijavításával és a nyelv
megújításával. A pakisztáni püspökök pásztorlevélben hívták fel a híveket és
papokat a liturgia értékére. A hívek azonban nem mindig értik meg
teljességében a liturgikus szertartást, amelyet sokszor csak közömbös
nézőként követnek. A püspökök levelükben felhívják a papokat, hogy
igyekezzenek megértetni a hívőkkel a liturgia teljes értelmét.

Az urdu nyelvű liturgikus szövegek átdolgozása hét évig tartott. A munkát P.
Robert McCullogh misszionárius és Emmanuel Neno, a karacsi egyházmegye
katekétikai intézetének igazgatója irányította. Az első kötetek 2000-ben
jelentek meg a vatikáni Istentiszteleti és Szentségi Kongregáció
jóváhagyásával.
(VR/MK Magyar Kurír 2002. XI. 26.)