Subject: [Liturgia] Gondolatok a lista termeszeterol

From: "Füzes Ádám" <[email-masked]>
Date: Fri, 3 May 2002 09:35:07 +0200

Kedves Kollégák!

Szándékosan használom a Kollégák megszólítást. Ez a lista kicsiben modellezi
azt, amire egyébként is törekedni szeretnék, szeretnénk.

Magyarországon a liturgia sajnos egy elaknásított szép mezőre hasonlít. Egy
szép virág után indulva az ember óhatatlanul rálép egy-egy, a múlt
sérelmeiből, emberi viszálykodásaiból ott maradt aknára, ami rendre fel is
robban. Sokan azt válaszolják erre, hogy jobb rá se nézni erre a rétre,
nehogy baj legyen.
Hitem szerint vezet út ezen a réten, ez pedig a szakszerűség és objektivitás
útja. Beszéljünk a tényekről, tanuljunk a liturgia forrásaiból, megkeresve
azokat a közös alapokat, amiken lehet, és amiken akarunk együttesen
építkezni.

Ezt célozta meg a lista. Nem azt, hogy minden aknát gyorsan felszedjen,
hanem hogy az aknák fájdalmas meglétének ellenére, szigorúan ragaszkodva a
szakmai úthoz, előre haladjon.

Ehhez kérem minden Kolléga segítségét a továbbiakban is. Reagáljunk mindig
arra, ami a listán elhangzik, és ne arra, amit a másikról mi feltételezünk,
vagy ami múltbéli sérelem bennünk van. Ezt egyébként jegyesoktatáson is
tanítjuk, amikor a vitáról van szó. :)  De itt a cél nem is a vita, hanem az
értékek megosztása, közös töprengés felettük.

További jó munkát, olvasást, gondolkodást, írást kívánok listagazdai
aggódással és szeretettel:

Füzes Ádám