Subject: [Liturgia] (no subject)

From: marti jozsef <[email-masked]>
Date: Sat, 4 Jan 2003 10:56:58 +0100 (CET)

Kedves listatagok!

Mindenkinek nagyon köszönöm az értékes hozzászólását, sokat 
épültem rajtuk.
Bár én magam meg kell mondanom nyilvános nagymisekénk sose 
végeznék tridenti misét mivel ugy gondolom korunkban egy 
plébániatemplomban csak ennek rendszeres végzése nem mozdítaná 
elő a hívek javát. A szépe végzett "vatikáni mise" népnyelven biztos, 
hogy korunkban több embert érint meg, tehát az idők jeleit nem lehet 
megkerülni!
DE ahogy elég nagy rendszerességgel vannak már templomainkban 
gitáros sőt már gospel misék is, hogy a nyugati változataikról 
techno..stb. Már ne is beszéljek, bizonyos csoportok lelki igényeinek 
kivánalmai szerint, úgy szintén, bár lehet, hogy nem nagy számú 
csoport lelkiségének megfelelően lehetne időközönként, vagy mint 
Bécsben úgy Budapest egyik templomában egy misét a tridenti 
szertartás szerint celebrálni olyanoknak, akik a "mise érthetelenségét" 
nem pótcselekvésekkel kompenzálnák.
Amit mindenképpen fontosnak tartanék az az új liturgiánk latinul való 
végzése legalább havonta egyszer! Gondolom az sem okozna gondot 
ha ebben a misében az áldozati részt a főoltáron végeznénk (háttal).
Sajnos van olyan tapasztalat, hogy a hívek rimánkodtak a plébánosnak 
mondjon már latin misét legalább első vasárnap, de a plébános 
megfelelt nekik mondván: ő az anyanyelvén szeret imádkozni, nincs 
latin mise!
Ugyanakkor, bár a szertartáshoz nincs köze, a gitáros misék szépen 
virágoztak!
Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy egyházunk katolikus 
egyház amiben virágozzék minden virág, hagyuk hát más virágát is 
létezni, ha igénye van rá!

Testvéri üdvözlettel: Marti József