Subject: [Liturgia] HIR: Liturgikus eloadasok marcius-aprilisban

From: MALEZI <[email-masked]>
Date: Wed, 26 Feb 2003 14:20:17 +0100

HÍR
**********************************
A Budapest V. kerületi EGYETEMI TEMPLOMBAN tartandó liturgikus
előadássorozat
március-áprilisi témái

Március 12. szerda, 18.30                                         Ea.:
Káposztássy Béla
Az Eukarisztia története IV.: A liturgikus mozgalom
A XIX. században Prosper Guérangerrel indult el a liturgikus megújulás
történeti előkészítése, melyet a XX. század első felében a lelkes
szakemberek mellett X. Piusszal kezdve már a kor pápái is támogattak.

Március 19. szerda, 18.30                                      Ea.: dr.
Verbényi István
Az Eukarisztia története V.: A II. Vatikáni Zsinat
A liturgikus mozgalom eredményeit már XII. Piusz pápa fölhasználta a
Mediator Dei enciklikájában 1947-ben és a nagyhét megújításakor 1955-ben. A
század legjelentősebb dokumentuma mégis a II. Vatikáni Zsinat 1963-ban
kiadott Sacrosanctum Concilium konstitúció a szent liturgiáról. Ez adta meg
azokat az alapelveket, melyek nyomán a zsinat után a liturgia megújítása
történt.

Március 26. szerda, 18.30                                         Ea.:
Káposztássy Béla
A bevezetés a nagyhétbe I.: Virágvasárnap és Nagycsütörtök
A nagyheti liturgiák történetének és szimbolikájának ismertetésén keresztül,
a szent szövegek felhasználásával szeretnénk eljutni az év legfontosabb
liturgiáinak jobb megértéséhez és értőbb, gyümölcsözőbb ünnepléséhez.
Virágvasárnap: Dicsőség és szenvedés - ünnepélyes bevonulás és passió.
Nagycsütörtök: Olajszentelési mise - az egyházmegye ünnepe. Esti mise -
eukarisztia és a szenvedés kezdete.

Április 2. szerda, 18.30                                           Ea.: dr.
Verbényi István
A bevezetés a nagyhétbe II.: Nagypéntek
A nap alkalmai: keresztút és fő istentisztelet. Csonkamise, az Úr
kereszthalálának napja. Igeliturgia, könyörgések, kereszthódolat, áldozás.

Április 9. szerda, 18.30
Ea.: Füzes Ádám
A bevezetés a nagyhétbe III.: Húsvét vigíliája
Nagyszombat: az Úr sírban nyugovása. Húsvét éjszakája: "minden vigíliák
szülőanyja". Tűzszentelés, katekumenek oktatása, keresztség.

A Húsvéttal befejeződik az idei év előadássorozata. Köszönjük a résztvevők
figyelmét.
Szeptemberben újra találkozunk!