Subject: [Liturgia] FW: [bogar-l] koreai mise-elmeny

From: Biacsi Dávid SJ <[email-masked]>
Date: Mon, 20 Jan 2003 09:42:51 +0100

A szerző engedélyével veletek is megosztom szöuli miseélményét.
Üdvözlettel,
Dávid testvér

-----Original Message-----
From: Nemes Tamás [mailto:[email-masked]] 
Sent: Sunday, January 19, 2003 1:09 PM
To: [email-masked]
Cc: Nemes András; Kiss Zoltán; [email-masked]
Subject: [bogar-l] koreai mise-elmeny

vasarnap leven elmentem egy templomba hogy mise felol erdeklodjek itt
Seoulban, templomot nem volt nehez talalni, minden masodik sarkon van
egy katolikus templom. Nem gondoltam hogy ez valojaban egy kereszteny
orszag, most tudtam meg hogy a lakossag legnagyobb resze kereszteny.

A misen a legtobb no ugy jelent meg, hogy fatyolt huztak a fejukre, nem
tudom miert. A perselyezes ugy tortenik, hogy mindenki egy kis boritekba
teszi a penzt, es sorban allva kiviszik, bedobjak az odakeszitett kis
kosarakba.

a predikacio inkabb parbeszed volt a pap es a hivek kozott. az atya
mindig mondott valami vicceset, amit nagy rohoges kovetett aztan
kerdezgetett a padokban uloktol minden feletm sokkal interaktivabb volt
mont otthon. /kiveve persze a bogarmiseket/

amikor az engesztelodjetek ki szivbol egymassal reszhez ertunk kiderult
hogy a nokkel nem szokas pacsizni, csak a ferfiakkal.

a mise enekek jo dallamosak, mindenki teli torokbol enekelte.

a vegen jelentkezett egy par muki, akiket nagyon megtapsoltak, mondtak
egy ket szot, aztan megint megtapsoltak oket es kaptak egy egy gyertyat.
aztan csak tapsoltak es azt kezdtem eszrevenni, hogy mindenki engem
bamul, az atya pedig kozeledett felem. Leven egyetlen feher a hivek
kozott -es hogy ket fejjel magasabb vagyok mindenkinel-, konnyen
kiszurtak, es mar mehettem is ki az oltarhoz hogy szoljak egy par szot a
kb ketszaz fot szamlalo hivek seregehez.
zavarba esjto ovacio fogadta a fellepesemet, angolul szepen
bemutatkoztam es elmondtam hogy csak most erkeztem, es hogy mennyire
orulok hogy itt lehetek es hogy talaltam egy templomot. az atza kozben
forditott, rettenetesen megtapsoltak, ott pirongtam.
aztan kaptam egy szep szines gyertyat ajandekba, a mise utan pedig az
angolul ertok megrohantak hogy milyen jo hogy itt vagyok, jojjek jovo
heten is stb.