Subject: [Liturgia] latin misék

From: <[email-masked]>
Date: Fri, 4 Jun 2004 07:11:55 +0200

Kedves Mindnyájan!

Csak egy -remélem szívderítő- latin misével kapcsolatos hírt tennék
közzé: nálunk Vácott a Ferences templomban tanévben minden hónap első
szombatján latin mise van. A teljes mise latinul van, természetesen
kivéve az olvasmányokat. Zenei anyagát tekintve évente 2-3-szor
Palestrina mise hangzik fel egy baráti társaság előadásában, illetve
szintén alkalmi zenész team a Graduale Triplex napi propriumát énekli. A
templom kis kórusa (inkább idősek!) pedig a Simplexből énekel, néhány
könnyebb GT tétellel fűszerezve. Természetesen az ordinárium is
gregorián mise, nemcsak a VIII. ...... Így megosztva el tudjuk látni az
évi 9 alkalmat. Körülbelül 3 évet csináltunk már így végig. A
tapasztalat az, hogy a teljes csöndtől eljutottunk odáig, hogy a hívek a
kiosztott latin szöveget már mondják velünk. A közös éneklésig még nem
jutottunk el, kivéve a Missa Mundit, amit egy-két alkalommal próbáltunk
énekelni. Ez a jövő feladata. 

A visszajelzésekből kiderült, hogy a latin misét szeretik, különösen az
idősebbek, akikben ez régi emlékként van jelen.A fiatalabbak pedig
szívesen veszik a gregoriánt. Mindig előre kihirdetjük, többen már előre
számítanak rá. Természetesen Bokros Levente atya (templomigazgatónk)
tevékeny támogatása nélkül nem lenne ilyesmi. Bátran tudjuk másoknak is
javasolni!

Mindenkit szeretettel üdvözölve:

Bednarik Anasztázia