Subject: [Liturgia] a lélek élete

From: "[email-masked]" <[email-masked]>
Date: Thu, 18 Dec 2003 07:22:57 -0500

----- Original Message -----
From: Urbán Péter <[email-masked]>
To: nagyné kovács emõke <[email-masked]>
Sent: Tuesday, December 16, 2003 10:07 PM
Subject: Re: [Liturgia] lélek a halál után? él ?

> Kedves Emõke!
> Azt hiszen nem vagyok illetékes a válaszra, mégis nem bírom elviselni a
> hallgatást, ami a levele után támadt (legalább a nyílt téren).
> A lélek hallhatatlanságát az Egyház dogmaként tanítja. Talán kifejezetten
> nincs a Szentírásban, de a SZent Hagyomány (aminek a Biblia is része) ezt
> adja át a híveknek. A halál pillanatában a lélek elválik a testtõl (ami
> elbomlik), és a lélek találkozik az ítélõ Istennel. A feltámadáskor (az
> utolsó Itéletkor) pedig egyesül az új, romolhatatlan testével. A János
> evangéliumban (5,29) szó van mindenki feltámadásáról, s az ítéletrõl,
amely
> üdvösségre, vagy kárhozatra juttat. Isten titkairól van itt is szó, és
hitre
> van szükségünk ahhoz, hogy ezt reménységgel várjuk.  A hit pedig Isten
> ingyenes ajándéka. Ezért, ha lehet, ne vitatkozzék a férjével, hanem
> imádkozzék hogy megkapja ezt az ajándékot.
> Üdv.:
> Urbán Péter

--------------------------------------------------------------------
mail2web - Check your email from the web at
http://mail2web.com/ .

---

From: Laci <[email-masked]>
Date: Thu, 18 Dec 2003 18:20:02 +0100 (CET)

Kedves Urbán Péter Úr!
Köszönjük szépen, hogy hozzászólt Emőke asszony 
kérdésfeltevéséhez. Azt hiszem nagyon sok embernek vannak ezzekkel 
a dolgokkal, Egyházunknak ezen tanításaival gondjuk. Talán szükséges 
lenne, hogy legyen egy hasonló jellegű levelező lista, amely a hitüket 
kereső, illtve azt elmélyíteni és nemutolsósorban megérteni akaró 
emberek mindennapi, jogos kéréseire adna választ az Egyház hivatalos 
tanításának keretein belül, érthető nyelven.
Köszönettel és üdvözlettel
M. L.

---

From: Neumann István <[email-masked]>
Date: Thu, 18 Dec 2003 20:06:16 +0100

Kedves Tagok!

Egy-egy rövid megjegyzés és felvetés az imént elhangzottakhoz - a lista 
jellege miatt nem szeretném kiszélesíteni.

- Úgy emlékszem, hogy az Egyház nem a lélek halhatatlanságát tanítja, hanem 
inkább úgy foglalható össze tanítása: a lélek halálon túli továbbélése 
Istenben. Egymagában az emberi lélek nem halhatatlan. Test és lélek egybe 
tartózik, és e természetellenes, átmeneti állapot a feltámadásig tart.
Jól mondom?

- Ugyanazon szerveren, mint a 'liturgia' létezik egy olyan általános lista, 
ahol ezeket a dolgokat meg lehetne beszélni, sőt Emőke asszony is rajta van. 
Ökumenikus jellege miatt szükségszerűen túlmutat olykor a hivatalos kereten 
(gyakran magukat katolikusnak valló listatagok jóvoltából ;-)
Aki késztetést érez, netalán a moderálással besegítene egy kicsit, 
feliratkozhat a http://www.communio.hu/mailman/listinfo/kajata címen.

Mellesleg ha szélesen fogjuk fel, nagyon sok minden "liturgia" - életünk, 
mindenünk!

Ádventi üdvözlettel:

Neumann István