Subject: [Liturgia] hosszú út...

From: Robert Kovács <[email-masked]>
Date: Mon, 22 Mar 2004 20:03:27 +0100

Kedves Olvasók,
kedves Ilyés Zsolt,

egy idézettel kezdeném, amivel teljesen egyet tudok érteni, és ami a sokak
részéröl negatív elöjelü "nyugati felfogás" témához kapcsolódik:

"Legyen-e vagy ne más szövegu ordinárium (Kyrie, Gloria stb)? Nem ez a
legfontosabb kérdés. Legyenek megfelelo szövegu és dallamú, igényes,
korszeru énekeink misekezdésre, felajánlásra, áldozásra, kivonulásra.
Legyenek szöveghu, de "modern" dallamú szinvonalas ordináriumaink. Legyenek
megzenésitve saját dallamra zsoltáraink, azok megfelelo hangulatát, érzéseit
kifejezoen. Legyenek himnuszaink (pl zsolozsma himnuszainak dallamai). Ez
igen komoly feladat. Ha már mindez megvan s még mindig nagy problémaként
jelentkezne a "Szent vagy, szent vagy" szövege, akkor ezek után érdemes lesz
ezen is elgondolkodni. De addig még hosszu út és rengeteg tennivaló vár
ránk."

Sajnos nem volt lehetöség Magyarországon a nyugati országokban végbement
reformokra, de nekem az az érzésem, hogy szándék sem volt rá. Szükség volna
egy hozzáértö, magas szakmai színvonalt képviselö csoportra, akik le tudnak
egymással ülni, és átgondolni a fenti idézetben említett reformok
véghezvitelét.
Nem lehet feljutni a 10. emeletre anélkül, hogy minden emeleten át ne
mennénk. Bizony, hosszú az út, de muszáj lesz rajta végigmenni.

Azt kívánom, hogy legyenek, akik hajlandóak az árral szemben úszni!

Tisztelettel,
Kovács Róbert