Subject: [Liturgia] szerztesség és litműv.

From: pasaret <[email-masked]>
Date: Thu, 19 Feb 2004 07:36:37 +0100

SZERZTESSÉG ÉS LITURGIKUS MŰVÉSZET

címmel induló előadássorozatunk keretében ebben a félévben arra keresünk
választ,
hogy a szerzetesrendek lelkisége, liturgikus szokásai miként
befolyásolták,
illetve befolyásolhatják korunkban is
egy-egy szerzetesközösség templomépítészetét, művészetét,
szimbólumrendszerét.

Az előadássorozat tervezett témái és előadói:

Február 26. Művészet az istentisztelet szolgálatában  konferencia a
Magyar Liturgikus és Egyházzenei Intézet, valamint a Magyar Tudományos
Akadémia  Pázmány Péter Katolikus Egyetem Liturgiatudományi
Kutatócsoportja szervezésében. Helyszín: A MALEZI konferenciaterme (1068
Budapest, Városligeti fasor 42.); 10-16 óráig.
Március 3. Cságoly Ferenc (Kossuth-díjas építész): A ciszterci
építészet.
Április 14. Holnapy Márton (premontrei szerzetes, építész) Liturgia és
lelkipásztorkodás  a premontrei templomtér.
Május 12. Varga Mátyás (bencés szerzetes, a pannonhalmi Bazilika
felújításának előkészítésével foglalkozó Bazilika Műhely titkára): A
középkori tér és napjaink monasztikus teológiájának szempontjai
pannonhalmi Bazilika felújításában.
Június 2. Kálmán Peregrin (ferences szerzetes, művészettörténész):
Assisi Szegénye és Isten gazdagsága  a ferences művészet pillérei.

Helyszín:
Páduai Szent Antal Ferences Templom, Budapest II. kerület, Pasaréti út
137.

Az esték programja:

18:40 Zsolozsma a pasaréti ferences közösséggel (a templomban)
19:00 Előadás, majd beszélgetés a plébánia nagytermében
(bejárat a templom jobb oldalánál lévő portánál)

Az előadássorozatot a Pasaréti Ferences Plébánián és a Vox Artis
Alapítvány szervezi.

Szeretettel várjuk az alkotóművészeket, építészeket és minden
érdeklődőt!