Subject: [Liturgia] Fw: MKPK sajtokozlemenye

From: Fülöp Ákos <[email-masked]>
Date: Fri, 28 Feb 2003 09:10:04 +0100

Vatikán - 2003. február 23.
II. János Pál pápa Hamvazószerdát (március 5.) a békéért, különösen a
Közel-Kelet békéjéért való böjti- és imanappá nyilvánította

"A nemzetközi közösség hónapok óta nagy aggodalomban él egy háború
fenyegetőveszélye miatt, amely az egész Közel-Keletet megzavarhatja, és a
fennálló feszültségek az évezred kezdetét máris rosszabbra fordíthatják" -
mondta II. János Pál pápa vasárnap délben, amikor döntésének indokait
magyarázta.
Határozatát azelőtt jelentette be, hogy néhány ezer zarándokkal együtt, akik
jelen voltak a Szent Péter téren, elimádkozta az Úr angyalát.
"A hívők kötelessége - függetlenül attól, hogy melyik valláshoz tartoznak -
hangoztatni, hogy soha nem leszünk boldogok, ha szembeállunk egymással; az
emberiség jövője sem a terrorizmus, sem a háború logikája által nem
biztosítható" -állapította meg továbbá.
"Mi keresztények különösen is arra vagyunk hivatottak, hogy a béke őrei
legyünk ott, ahol élünk és a munkaterületünkön. Ez azt jelenti, hogy rajtunk
múlik, hogy éberek legyünk, hogy lelkiismeretünk ellenálljon az önzés, a
hazugság és az erőszak kísértésének" - szögezte le a pápa.
Ezért felszólított minden katolikust, hogy Hamvazószerdán, március 5-én
minél többen imádkozzanak és böjtöljenek a békéért, elsősorban a Közel-Kelet
békéjéért.
"Mindenekelőtt Istenhez könyörgünk a szívek megtéréséért és az előrelátó,
helyes döntések meghozataláért, hogy alkalmas és békés eszközökkel oldják
meg a vitás kérdéseket, amelyek korunkban akadályozzák az emberiség szabad
zarándoklását".
"Minden Mária-kegyhelyről a békéért való lelkes imádságként szálljon fel a
rózsafüzér imádság! Ugyanakkor bízom abban, hogy a közösségekben és a
családokban is imádkozni fogják a rózsafűzért ezért a nagy célért, amelytől
mindannyiunk jóléte függ".
"Ezt az összehangolt fohászkodást kísérje a böjt, a gyűlölet és az erőszak
miatti bűnbánat kifejezése, amelyek megmérgezik az emberek közti
kapcsolatokat" - mondta Szent Péter utóda.
A keresztényeknek más vallások híveivel együtt megvannak a böjt ősi
gyakorlatai, amelyek ilyen módon minden elbizakodottságot levetkőztetnek, és
fogékonnyá szeretnének tenni az Istentől származó legnagyobb és
legszükségesebb adományok fogadására, közöttük különösen is a béke
elfogadására - mondta a pápa.
A békéért való imára és böjtre való felszólítás egybeesik a Szentszék
intenzív diplomáciai tevékenységével, azaz a pápa és munkatársai által
vállalt találkozók és kapcsolatfelvételek maratoni sorozatával, hogy
megakadályozzák egy Irak elleni háború kitörését, és megpróbálnak véget
vetni az erőszaknak a Szentföldön. Az elmúlt napokban a Szentatya a
Vatikánban többek között fogadta Tony Blair brit miniszterelnököt, Kofi
Annant, az ENSZ főtitkárát, Tarik Aziz iraki alelnököt, Joschka Fischer
német külügyminisztert, az ENSZ Biztonsági Tanácsa soros elnökét. Ugyanakkor
a pápa küldötteként Irakban járt Roger Etchegaray bíboros, aki személyesen
találkozott Saddam Husseinnel és az iraki katolikusok képviselőivel.

Fulop Akos RM
Kobanyai Szent Csalad Plebania
H-1103 Budapest Kada utca 25
tel.: 1/260-7905   mobil: 30/954-5083
email: [email-masked]