Subject: [Liturgia] ferkonf

From: pasaret <[email-masked]>
Date: Wed, 02 Oct 2002 22:18:39 +0200

Kedves Listatagok!

A nyár óta figyelem a lista alakulását, most egy kis "reklám" ürügyén
szólalok meg.
Bemutatkozás: fr. Kálmán Peregrin ferences szerzetes vagyok, egy éve
örökfogadalmas. Teológiából a Sapientián diplomáztam, művészettörténet
szakon és régi- magyarországi irodalom képzésben végzős hallgató vagyok
a Pázmányon, magyar-könyvtár szakosként pedig az ELTE Főiskolai Karán
vitézkedem. A liturgiával akkor kerültem "szorosabb" kapcsolatba, amikor
12-14 éves koromban plebánosunk megbízott azzal, hogy szervezzem meg a
húsvéti szertartásokat. A ministránsokkal, a szkólával két faluban -
Érdligeten és Diósdon - végeztük a szent három nap teljes litrugiáját,
igen nagy örömmel. A teológián az elérhető magyar szakirodalmat
igyekeztem áttanulmányozni, azóta leginkább a liturgiatörténet érdekel.
Mindezeknek és az esztergomi ferences gimnáziumnak hivatásom
alakulásában igen nagy szerepe volt.

A reklám: Az utóbbi évtizedekben a magyar ferencesség-kutatás főbb
csapásvonalait csak a nagyon "benfentesek" ismerhették meg, az
eredmények pedig elszórva kerültek nyilvánosságra. Most azonban a
PPKE-BTK Egyháztörténeti Munkacsoportja A FERENCES LELKISÉG HATÁSA AZ
ÚJKORI KÖZÉP - EURÓPA TÖRTÉNETÉRE ÉS KULTÚRÁJÁRA címmel október 14-16-a
között konferenciát rendez Piliscsabán, ahol alkalom nyílik a vonatkozó
eredmények átfogó megismerésére. a KORSZAKHATÁR: 15-20. század.
Főbb témák és előadók: ferences lelkiség (Várnai Jakab, Franz Lackner
bécsi provinciális), Prédikáció- zene- és liturgiatörténet (Szelestei
Nagy László, Madas Edit, Richter Pál, Török József), néprajz (Barna
Gébor, Erdélyi Zsuzsanna), művészettörténet (Szakács Béla Zsolt - a
piliscsabai Madonna-szobor bemutatása, Szilárdfy Zoltán) ferencesek és a
reformáció (J. B. Freyer - a római Szent Antal ferences egyetem
tanszékvezetője, Őze Sándor), stb...
A témák - úgy gondolom-, egész közel állnak a liturgikus tudományágakhoz
is, így akit érdekel a konferencia részletes programja, jelezzen,
szívesen elküldöm.
Tisztelettel: fr. Peregrin