Subject: [Liturgia] MEGHIVO: Szakralis muveszet Pasareten

From: Liturgia Adminisztrátor <[email-masked]>
Date: Mon, 13 Jan 2003 22:11:54 +0100

MEGHÍVÓ
************************************************
"A KORTÁRS SZAKRÁLIS MŰVÉSZET
TEOLÓGIAI MEGHATÁROZOTTSÁGA"
című előadássorozatra
************************************************

A Szobrász Tanács 2002. november 25-én megtartott konferenciáján, valamint a
"Csend és szó - Isten és ember között" című, a Vox Artis Alapítvány által
szervezett kortárs, szakrális művészeti szimpozionon, 2002. december 7-én, a
képzőművészek, a római katolikus, a református és az evangélikus
lelkipásztorok részéről megfogalmazott igényeknek megfelelően
előadássorozatot szervezünk.
A 2003 januárjától havonta sorra kerülő rendezvény célja, hogy a művészek
alkotói munkájukban a teológiai tanítások ismeretéből is meríthessenek,
szándékuk szerint azokhoz kapcsolódhassanak.

Az előadások helyszíne a Pasaréti Páduai Szent Antal Plébánia hittanterme
(1026 Budapest, Pasaréti út 137.)

A TERVEZETT PROGRAM előadási témáit és előadóit tartalmazó alábbi
felsorolásban megjelölt napokon
19.00 -19.30. között közös imádság (fakultatív), majd
19.45-kor kezdődik az előadás és beszélgetés a plébánia nagytermében
(bejárat a templomtól jobbra lévő portán keresztül).

2003. január 27.: Művészet és liturgia
előadó: dr. Dobszay László zenetörténész (MTA Zenetudományi Intézet)

2003. február 24.: A templom teológiája
előadó: dr. Török József liturgiatörténész (Pázmány Péter Katolikus Egyetem)

2003. március 31.: A szentély
előadó: Füzes Ádám a Magyar Liturgikus és Egyházzenei Intézet liturgikus
referense

2003. április 28.: Az előcsarnok, a hajó és a keresztelőkápolna
előadó: dr. Ladocsi Gáspár püspök, teológiai tanár

2003. május 19.: A protestáns templomtér

2003. június 2.: Liturgia - Műemlékvédelem - Modern művészet
(kerekasztal-beszélgetés)
Moderátorok: Füzes Ádám a Magyar Liturgikus és Egyházzenei Intézet
liturgikus referense, Reiner Péter belsőépítész, Somogyi Győző festőművész,
Bakos Ildikó szobrászművész, Lovas Ilona képzőművész, Szilárdfy Zoltán
művészettörténész

Az előadássorozat szakmai gondozását ellátja:
a VOX ARTIS ALAPÍTVÁNY
(elnöke: Bakonyvári M. Ágnes művészettörténész)

Kérjük, hogy az érdeklődők részvételi szándékukat jelezzék, illetve további
információért forduljanak:
Fr. Kálmán Peregrinhez
(Pasaréti Ferences Rendház, T: 200-2623, e-mail: [email-masked]) vagy
Bakonyvári M. Ágnes művészettörténészhez
T: 06-20-455-0689