Subject: [Liturgia] Szentelmény?

From: "Ipacs Bence" <[email-masked]>
Date: Thu, 12 Feb 2004 19:42:15 +0100

Kedves Listatagok!

Az lenne a kérdésem, hogy a temetés szentelmény-e? Annak idején hittanon úgy
tanultam, hogy szentelmény. Most a teológián viszont úgy, hogy nem
szentelmény. Emiatt megnéztem az ide kapcsolódó "irodalmat":
- A KEK külön cikkelyben tárgyalja a szentelményeket és külön cikkelyben a
keresztény temetést, és nem mondja azt szentelménynek.
- A Sacrosantum Concilium viszont a "A többi szentség és a szentelmények" c.
fejezetben tárgyalja, tehát egybe veszi a szentelményekkel.
- A CIC külön cím alatt tárgyalja a szentelményeket és külön cím alatt a
temetés szertartását, és szintén nem mondja azt szentelménynek.
- Várnagy Antal Liturgika c. könyvében szentelménynek nevezi a temetést,
ahogy több hittankönyv is.
Most akkor szeretném megtudni, hogy mi is!

Üdv.: Ipacs Bence

____________________________________________________________________
Miert fizetsz az internetert? Korlatlan, ingyenes internet hozzaferes a FreeStarttol.
Probald ki most! http://www.freestart.hu