Subject: [Liturgia] Fekete Karácsony??

From: Robert Kovács <[email-masked]>
Date: Thu, 26 Dec 2002 18:53:25 +0100

Tisztelt Füzes Ádám úr,

elöször is boldog ünnepeket és friss eröt az új esztendöhöz!

Számomra nagy öröm volt néhány hónappal ezelött felfedezni, hogy ezen a
fórumon nyíltan ki lehet fejezni tetszést és nem-tetszést, kritikát,
tanácsot és véleményt. Ehhez hasonló fórumot egyházi berkekben ezen kívül
nem ismerek, egy nagyon jó ötletnek és hasznosnak tartom, hogy Ön (Önök) ezt
létrehozta!
Úgy gondolom, hogy 9 hónap nem elegendö - föleg nem Magyarországon, ahol az
internetes hozzáférés (is) még gyerekcipöben jár - végleges
következtetéseket levonni.

Szeretném írásából a következöt én is kiemelni:

"Hogy a lista továbbra is nyitott maradjon a szabad gondolkodásra és
eszmecserére. Hogy hatalmi szóval ne némítsanak el senkit sem. Hogy ne
legyenek megbélyegzett "ideológiák", amikrol "beszélni sem szabad" (mint
pl. "dobszaizmus",  tradicionalizmus). Hogy a személyeskedés hangneme ne
is érzodjék a leveleken, az ilyen problémák pedig magán e-mailokban
intézodjenek. Hogy minél többen aktív munkatársai legyenek a listának
(recenziók, beszámolók, stb.)."

Remélem, hogy ez a fórum a jövöben még intenzívebb lesz és hozzásegít, hogy
valóban félre tudjuk tenni ezt a tipikusan magyar sajátosságot: mások
véleményében az ideológiai, ne adj Isten politikai hovatartozást keresni!
Ezért is szeretném 2003-ra vonatkozólag a következöket elmondani, ami talán
naívul hangzik, de fontosnak tartok:
Nagyon kívánom az egyházban szolgálatot teljesítöknek, legyen az pap,
egyházzenész, vagy orgonista stb., hogy az elkövetkezö évben el tudják végre
felejteni a politizálást, hagyják azt a képviselökre, és ne a politikai
hovatartozás vagy vélemény döntse el valakinek a szakmai hozzáértését!
Ugyanis ilyenröl számos helyen hallottam: "ez kommunista volt azelött...",
"...ha nem vagy fideszes, vagy nem tartozol valamelyik polgári körhöz, akkor
már kiutálnak..." stb.
Elképesztö, hogy sok helyen ennyire számít a politikai nézet!!
Ha valaki szakmailag jó, akkor csinálja, ahogy jónak látja, teljesen
mindegy, kire szavazott.
Ha nem tudjuk félretenni a személyeskedést, akkor nem vagyunk érettek a
vitára. Helyes, hogy ezt jegyesoktatáson is elmondják!

Szent Ágoston írja:
"Szeress, és tedd azt, amit akarsz!"

Lehetne ez mottó a jövendöben?

A tegnapi ünnepnap a családi és baráti szeretetröl szólt.
A mai az ellenség iránti szeretetröl:
"...ne ródd fel nekik bünül!"
Sikerül ezt is megünnepelnünk?

További reményt, örömet, kitartást kívánva Szt. István vértanú ünnepén:

Kovács Róbert