Subject: [Liturgia] (no subject)

From: Kridlo Péter <[email-masked]>
Date: Thu, 9 Jan 2003 20:03:05 +0100 (CET)

Tisztelt liturgia szakértők!

Már most az elején le szeretném szögezni,hogy én nem vagyok liturgia 
szakértő. Néhány gondolatomat szeretném megosztani veletek az itt 
elhangozottakkal kapcsolatban.
Nem vagyok trientista, nem is szeretném ha visszajönne az a liturgia, 
de nekem is fáj, hogy néhány pap hanyagul végzi a liturgiát. Nem 
tartom jó öttletnek szidni az egyik rítust és felmagasztalni a másikat, 
vagy fordítva. Mind a kettőnek megvan a maga teológiája, lelkisége, 
méltósága, mind a kettő Istent dicsőitő és embert megszentelő, ha 
szépen végzik. Nem értek egyet sem a heves ellenvetésekkel, 
indulatokkal a régi vagy az új liturgia ellen. Azt kell szépen végezni ami 
van, de azt SZÉPEN! Nem az embereknek kell megfelelni, hanem az 
Istennek, és ha Istennek próbálok megfelelni azt a hivek észreveszik 
még ha nem is tud szépen énekelni a pap vagy talán nem is tud 
mindenkinek szívet sirattató beszédet mondani. (egyébként csak 
megjegyzem,hogy nem csak a prédikáció és a szép éneklés alkotja a 
liturgia lényegét) A liturgia végzésével kapcsolatban szintén nem 
szeretem ha ledegradálják a háttal való misézést és a szembe való 
misézést úgyszintén. Úgy tudom, hogy a II. Vatikanum nem tiltotta be 
ha háttal való misézést. Lehet háttal mondani vatikani misét. Úgyan így 
lehet szembe is misézni. Nem tudom hol itt a gond? Talán ott, hogy 
szidjuk mindig a másikat, mert talán irigyek vagyunk rá, hogy nekünk 
nem megy olyan szépen, vagy bajunk van magunkkal. Mindig könnyebb 
a másikat szidni mint magunkba nézni és belsőleg megváltozni. 
Bocsánat ha valakit megbántottam. Elnézést kérek, nem szerettem 
volna. 
Isten áldjon mindenkit! Isten áldja a papokat, akik szorgosan és 
betegen dolgoznak az Úr szőlőjében. Isten áldjon minden Krisztus 
hívőt!
Szeretettel:          Péter

ui. Joseph Ratzinger: Liturgia szelleme c. könyvet tudnám tanácsolni 
azoknak akik nem értenek egyet sok mindennel, szerintem nagyon 
hasznos és hitből fakadó tanulmány.