Subject: [Liturgia] et nubes pluant iustum

From: Zoltán Tamás <[email-masked]>
Date: Mon, 1 Dec 2003 00:21:18 +0100

Salvete, áldott Ádventet Nektek!

csak egy apró, ártatlannak tűnő kérdés,
milyen nálatok a roráte mise?

boldog gyermekkoromban este hatkor jártunk rorátéra, mert szeretett atyánk szerint ez azért valamikorvolt hajnalban, hogy mindenki el tudjon menni, s mivel rég csak délelőtti misék voltak...
ma már lehet este is misézni, ha jobban eljönnek a hívők, miért ne legyen akkor...és én ezt kamaszként díjaztam is, ennek ellenére lementünk a "szentannába" jókor reggel is.

aztán... bár a roráte fehér színben mondandó votívmise (régen glória is volt), mégis találkoztam lila színnel is mondván ádvent van...de azért roráténak lett hirdetve.

szóval, nálatok hogy van ez mostanság? egy kis tapasztalatcsere. 
(nálunk a roráte valóban az, Mária-votvmise 16-ig, fehérben, sine gloria, napi olvasmányokkal és hihetetlen pocsék kántorral_szerintem boxkesztyűben játszik és újévi trombitába dörmög :))_)
Üdv, ZT

---

From: "Fülöp Ákos" <[email-masked]>
Date: Mon, 1 Dec 2003 07:12:20 +0100

A rorate mise elnevezés onnen ered, hogy az adventi Mária mnise kezdőéneke
hanzik így: rorate caeli desuper -
harmatozzatok egek onnen felülről.
Számomra a rorate mise hajnali misét jelent. A hajnali mise pedig -
számomra - a reggel 6 órát jelenti.
egyébként régi szokás, sok kedves képet lehet hallani, hogy kis lámpásookkal
mentek az emberek ilyenor
misére. Jól emlékszem a Szent Imrében 3/4 házzal zajló reggel 6-os misékre.
vidéken olyan is volt, hogy még korábban volt a hajnali mise, hogy a
bányászok odaérjenek a 6-os munkakezdésre.

Fulop Akos RM
Kobanyai Szent Csalad Plebania
1103 Budapest Kada utca 25
260-7905  30/954-5083
[email-masked]

---

From: Kajtár Edvárd <[email-masked]>
Date: Mon, 1 Dec 2003 09:45:10 +0100

Kedves Testvérek!

Engedjetek meg egy fontos megjegyzést. A Misekönyvünk Általános
Rendelkezései szerint (333. pont, amely megegyezik a 2000-ben megjelent új
Általános Rendelkezések 376. pontjával): "A különféle szükségletekben
mondható szentmisék és votív misék nincsenek megengedve kötelező
emléknapokon, advent köznapjain december 16-ig, a karácsonyi idő köznapjain
január 2-tól, húsvét nyolcada utáni köznapokon."
Áve!
Kajtár Edvárd
Pécs

----- Original Message -----
From: "Zoltán Tamás" <[email-masked]>
To: "Liturgikus levelezőlista" <[email-masked]>
Sent: Monday, December 01, 2003 12:21 AM
Subject: [Liturgia] et nubes pluant iustum

boldog gyermekkoromban este hatkor jártunk rorátéra, mert szeretett atyánk
szerint ez azért valamikorvolt hajnalban, hogy mindenki el tudjon menni, s
mivel rég csak délelőtti misék voltak...
ma már lehet este is misézni, ha jobban eljönnek a hívők, miért ne legyen
akkor...és én ezt kamaszként díjaztam is, ennek ellenére lementünk a
"szentannába" jókor reggel is.

aztán... bár a roráte fehér színben mondandó votívmise (régen glória is
volt), mégis találkoztam lila színnel is mondván ádvent van...de azért
roráténak lett hirdetve.

szóval, nálatok hogy van ez mostanság? egy kis tapasztalatcsere.
(nálunk a roráte valóban az, Mária-votvmise 16-ig, fehérben, sine gloria,
napi olvasmányokkal és hihetetlen pocsék kántorral_szerintem boxkesztyűben
játszik és újévi trombitába dörmög :))_)
Üdv, ZT
_______________________________________________
Liturgia levelező lista
Információ, fel- és leiratkozás: www.liturgia.hu/lista.htm