Subject: [Liturgia] AJANLO: Gondolkodo fuzetek

From: "Füzes Ádám" <[email-masked]>
Date: Thu, 15 Aug 2002 11:05:21 +0200

Tiszteltettel ajánlom a kedves Kollégák figyelmébe.

F.Á.
________________________________________________________

Szeptember végétől havonként megjelenik:

Dobszay László:
    GONDOLKODÓ FÜZETEK
Egyszemélyes, ingyenes folyóirat, benne a "Jegyzetek a Liturgiáról" c.
sorozat folytatásával.

Az első szám főcikke: A keresztény értelmiségi.
Jegyzetek: 1. Igazság és megértés. 2. Hogyan imádkozzuk a 118. zsoltárt?

ELŐFIZETÉS HELYETT helyett az érdeklődő adjon fel pár soros levelet és
mellékleteként tíz darab, saját magának megcímzett, felbélyegzett közepes
méretű borítékot a következő címre: Dobszay László 1024 Budapest, Keleti K.
u. 11/A. II. 9.

===========================================

Dobszay László:
G O N D O L K O D Ó FÜZETEK

2002. szeptember 1. szám

Mi ez?
Egyszemélyes lap. Egy tanulásban és töprengésben töltött élet
tapasztalatainak átadása: Gondolatot és gondolkodásmódot közvetít,
gondolkodásra, elgondolkodásra együttgondolkodásra invitál.

Kinek?
Bárkinek, aki a katolikus apostoli hitben - amennyire ez embernek
lehetséges: - meggyökerezett, egyébként azonban nyugodt, racionális, szabad
gondolkodásra és gondolatváltásra hajlandó. Akinek ez nem lenne ínyére,
kérem ne olvassa e lapokat!

Mit nem?
Nem akarok vitatkozni. Én elmondom, amit, ahogyan és ami miatt gondolok. Ha
valaki ellene mond, el fogok gondolkodni rajta, amit okultam belőle, talán
befoglalom egy későbbi írásba. De közvetlenül válaszolni az ellenvetésekre
nem szeretnék.

Miről?
Bármiről, ami nekem és nekünk fontos: teológiáról, liturgiáról, egyházi
életről úgy, mint keresztény. Kultúráról, történelemről, napjainkról,
társadalmi gondokról, irodalomról, művészetről úgy, mint használni akaró
független értelmiségi.

Milyen stílusban?
Igényes, a szerzőt is, az olvasót is gondolkodásra kényszerítő stílusban.
Ugyanakkor eleven mai nyelven, ahogy egy normális értelmiségi manapság
másokkal beszél.

Hogyan?
A "Gondolkodó" füzetek mindegyike 16 oldalas; ebből tizenkét oldal egy téma
kifejtése, kétszer két oldal pedig az Új Emberben megszűnt "Jegyzetek a
liturgiáról" folytatása.

Mikor?
Ha és amíg erőmből telik, a nyarat leszámítva havonta egy, vagyis egy év
alatt tíz füzet jelenne meg. Először 2002 szeptemberének végén.

Mit jelent: ingyenes?
Az ingyenes azt jelenti, hogy ingyenes. Amíg bírom, a magam zsebéből fizetem
a nyomtatást, honoráriumot meg eddig sem kértem effajta cikkeimért. Ha
valaki hozzá akar járulni a nyomdaköltségekhez, szívesen veszem, mert akkor
tovább él a lap. De előfizetési díj nincs (egyes számonként pedig nem
terjesztem). Tehát ingyenes, az ingyenes.

Mégis: mit kérek?
Csak annyit, hogy a postaköltséget ki-ki vállalja magára. Nem csak a bélyeg
ára miatt, hanem mert nincs, akivel rendszeresen megcímeztethetném a
borítékokat. Lásd alább!

Hogyan kell igényelni a lapot?
Igen egyszerűen: Ír egy levelet, melyben kéri a következő (tan)év számait,
és mellékel tíz darab B/5 (vagy nagyobb) méretű, önmagának megcímzett és
felbélyegzett üres borítékot. Ez nem csak a postázás kedvéért lesz így,
hanem ez az évenkénti egyszeri jelentkezés számomra az egyetlen visszajelzés
arról, hogy érdemes-e munkát fektetni a lapba.

Mit tegyen, ha tetszik a lap?
Olvassa, azért dolgozom vele. Hébe-hóba küldhet egy üdvözlőlapot, évenként
pedig egy új levéllel és boríték-mellékletekkel újítsa meg "előfizetését".

Mit tegyen, ha nem tetszik a lap?
Nagyon kérem, ne járassa, mert pénzembe kerül. Írjon egy levelezőlapot,
melyben minden megokolás nélkül kéri, hogy a továbbiakban ne küldjem az ön
számára.

Ha szeretné 2002. szeptemberétől 2003. júniusáig kapni a "GONDOLKODÓ"
füzeteket, kérem, írjon és levelében küldje el az önmagának megcímzett és
felbélyegzett tíz borítékot szeptember 10.-ig a következő címre:

Dobszay László,

1024 Budapest, Keleti Károly u. 11/A, II. 9.