Subject: [Liturgia] Vox Clara comimtte

From: "Füzes Ádám" <[email-masked]>
Date: Thu, 25 Apr 2002 11:22:51 +0200

Kedves Kollégák!

Hír:
A Zenit hírügynökség tegnapi összefoglalójában közölte II. János Pál pápa
levelét, melyben köszönti a "Vox Clara Committe" tagjait.
A bizottság az Istentiszteleti és Szentségfegyelmi Kongregáció mellett fog
működni: tanácsot ad az egységes angol fordítások felülvizsgálatára és
elfogadására vonatkozólag.
A Szentatya külön is bíztatott a misekönyv harmadik mintakiadásának mielőbbi
népnyelvre való átültetésére.

(Papal Message on Occasion of Start of Vox Clara Committee. Panel Will
Advise on English Translations of Liturgical Texts. VATICAN CITY, APRIL 24,
2002 (Zenit.org).- [Original text: English] ZE02042422)

Kommentár:
Amennyiben jól rakom össze az eseményeket, akkor ez a lépés válasz az angol
nyelvterület kritikájára. A gondjuk az volt ugyanis, hogy a nemzetközi
összefogással elkészített fordításaikat (ICEL a szervezet, aki ezt végzi),
milyen szakmai alapon utasítja el egy chilei bíboros prefektus és egy olasz
titkár? Ez a Vox Clara bizottság lenne akkor a szakmai alapja a Kongregáció
fegyelmi döntéseinek.

Hallott-e valaki erről valamit? Ossza meg! :)

Üdv:

Füzes Ádám