Subject: [Liturgia] A tridenti mise

From: Fodor Kalman <[email-masked]>
Date: Fri, 9 Aug 2002 14:54:39 +0200 (CEST)

Kedves Mindenki!

Kŕlman vagyok francia orszagbol.
Van egy nagyon jo hirem a konzervativ testvereknek.
Van egy kozosseg az egesz orszagban: fraternite san Pie X 
(10. Piusz pŕpa testverei) es ok teljes egeszeben a 
tridenti (zsinat elotti )miset mondjak.Latinul gregorian 
enekekkel csak az olvasmanyok hangzanak el franciaul a 
latint kovetoen.
A liturgia felepitese:
1/ Asperges me-vasarnapi szenteltvizhintes(CSak nagymiseben)
2/ Lepcsoimadsag-Introibo ad altare Dei
3/Kyrie-Gloria
4/Konyorges
5/olvasmany
6/Graduale-V.zsoltar-Alleluja
7/EVANGELIUM

---

From: Káposztássy Béla <[email-masked]>
Date: Mon, 19 Aug 2002 09:47:47 +0200

Kedves Kálmán!

    Örömmel olvastam, hogy mennyire szívesen veszed a szentmise tridenti liturgiáját, de azért annyit nem ártott volna leveledben megjegyezned, hogy az általad említett X. Szent Piusz testvérület tulajdonképpen egy szakadár közösség, Marcell Lefevbre (bocs a helyesírásért) vezetésével.
     E közösség tagjai nem egyszerűen csak visszavágyódnak a tridenti rítus oltalmazó szépségébe, hanem komoly teológiai és egyházfegyelmi kérdésekben szembenállnak az Egyház hivatalos álláspontjával. 
    A Katolikus Egyházban is léteznek konzervatív közösségek, tehát önmagában ez helyén volna. Annak idején Rómában magam is láttam több alkalommal  tridenti misét, azt azonban minden esetben  az Egyházzal egységben lévő egyházközség ünnepelte külön engedéllyel.  Ha nem tévedek, akkor  pl. a Petrusbruderschaft is egy, a X. Szent Piusz testvérületből az Egyházba visszatért, és a tridenti misét engedéllyel végző közösség.
    Tehát: szerintem lehet beszélni konzervatív liturgiáról vagy éppen szakadár közösségekben található értékekről, de akkor legyünk korrektek és pontosak, mindent azon a helyen tárgyaljunk, ahova való, mert hát a szabad párbeszédnek nem lehet célja egymás félreinformálása -úgy gondolom, hogy ebben nincs köztünk vita.
            Üdvözlettel: Káposztássy Béla

[email-masked]

----- Original Message ----- 
  From: Fodor Kalman 
  To: [email-masked] 
  Sent: Friday, August 09, 2002 2:54 PM
  Subject: [Liturgia] A tridenti mise

  Van egy kozosseg az egesz orszagban: fraternite san Pie X 
  (10. Piusz pŕpa testverei) es ok teljes egeszeben a 
  tridenti (zsinat elotti )miset mondjak.Latinul gregorian 
  enekekkel csak az olvasmanyok hangzanak el franciaul a 
  latint kovetoen.
  _______________________________________________
  Liturgia levelező lista
  [email-masked]
  http://www.communio.hu/mailman/listinfo/liturgia
  Feliratkozás: mailto:[email-masked]?subject=subscribe
  Leiratkozás: mailto:[email-masked]?subject=unsubscribe