Subject: [Liturgia] MEGHIVO: Culmen et fons

From: "Füzes Ádám" <[email-masked]>
Date: Wed, 12 Nov 2003 14:43:46 +0100

*** MEGHÍVÓ ***

A Magyar Liturgikus és Egyházzenei Intézet
2003. december 4-én, csütörtökön

"Culmen et fons"
címmel ünnepi szimpóziumot rendez
 a Liturgikus konstitúció negyvenéves születésnapja alkalmából.

A konferencia helyszíne:
MKPK Irodaház, 1068 Budapest, Városligeti fasor 42.

PROGRAM
10.00. S.Em. Erdő Péter bíboros, prímás, érsek: Megnyitó
10.15. Dr. Solymos Szilveszter OSB, OLT:
A Sacrosanctum Concilium előzményei, háttere és magyarországi fogadtatása
Szünet
11.20 A Liturgikus konstitúció sarokpontjai - eszmék és megvalósulások
A zsinati reformok visszhangja a görögkatolikus egyházban (Dr. Ivancsó
István, Nyíregyháza)
Liturgikus nevelés és lelkipásztorkodás (Káposztássy Béla, MALEZI)
Az Eukarisztia megújított ünneplése (Dr. Füzes Ádám, MALEZI)
Szentségek és szentelmények liturgiája (Kajtár Edvárd, Pécs)
A nap megszentelése és a liturgikus ének (Dr. Verbényi István, MALEZI)
Szakrális művészet (Kálmán Peregrin OFM)
13-14h Ebédszünet
14h Kerekasztal
Vitaindító: Dr. Verbényi István. Moderátor: Dr. Pákozdi István
17h Vesperás (vezeti: S.E.R. Dr. Konkoly István, OLT; zenei felelős: Varga
László MALEZI)
18h Fogadás

Szeretettel várjuk a szakmai érdeklődőkön túl a lelkipásztorkodó papokat és
szerzeteseket, főiskolásokat és egyetemistákat, valamint a liturgia iránt
elkötelezett híveket.

Visszajelzésüket november 23-ig várjuk:
MALEZI (Magyar Liturgikus és Egyházzenei Intézet) H-1068, Budapest,
Városligeti fasor 42. Tel: (+36-1) 479-2030; Fax: (+36-1) 479-2031;
[email-masked]