Subject: [Liturgia] Hangverseny

From: Robert Kovács <[email-masked]>
Date: Fri, 24 Oct 2003 23:01:26 +0200

Tisztelt Olvasók,

szeretettel meghívok minden érdeklödöt,

november 1-ére, 19.00 órára, a budapesti Zeneakadémia nagytermébe,

ahol egy sok-sok évvel elkésett magyarországi ösbemutatóra kerül sor:

FRANZ SCHMIDT (1874-1939): DAS BUCH MIT SIEBEN SIEGELN

Franz Schmidt ezt a nagyszabású és nagyszerü oratóriumot 1937-ben
komponálta, egyik legutolsó müvéröl van szó.
Franz Schmidt érthetetlen és érdemtelen módon tulajdonképpen teljességgel
ismeretlen a zenészek számára (is) Magyarországon. Pozsonyban született, és
habár Bécsben élt, édesanyja révén magyarul is beszélt! Akkoriban személye
jelentösen befolyásolta a bécsi zenei életet, nemcsak kitünö csellista volt
a Bécsi Filharmónikusoknál, hanem t.k. igazgatója, majd rektora is volt a
bécsi Zenemüvészeti Föiskolának. Mint zeneszerzö azért jelentös nekünk
magyaroknak, mivel ö "igazi pannóniai" zenét írt. Kicsit furán hangzik, de
eléggé találó az elnevezés.

Az oratórium az apokalipszis zenetörténetileg elsö megkomponálása, a
Jelenések Könyvének zenei nyelvre való lefordítása, késö-romantikus
stílusban, szimfónikus zenekarra, szólistákra, (nagyon jól betanított)
kórusra (!) és orgonára.
Elöadók: Pannónia Filharmónikus Zenekar, a Grazer Konzertchor, a Budapesti
Kórus. Vezényel: Alois Hochstrasser

A Magyar Rádió hál` Istennek felvételt is készít, úgyhogy aki nem tud
eljönni elsején, remélhetöleg fültanúja lehet a mü közvetítésének. Idöpontot
sajnos nem tudok mondani, de talán majd elseje után.

Üdvözlettel,
Kovács Róbert