Subject: [Liturgia] fekete karácsony?

From: Attila Józsa <[email-masked]>
Date: Fri, 27 Dec 2002 19:15:05 +0000

Kedves listaolvasók!

Józsa Attila vagyok, 28 éves, 2002 szeptemberétõl plébános a szlovákiai Bõs 
nagyközségben. Azok számára, akik nem ismernek elárulom, Pesten voltam 
kispap a Központi Szemináriumban, 1999-ben szenteltek pappá Pozsonyban. 
Szeptembertõl asszisztens vagyok a pozsonyi Hittudományi kar 
Litugia-tanszékén, az elsõ- és másodéves kispapoknak tartok elõadásokat. 
Vágyam, hogy liturgikus szaktanulmányokat végezzek valahol külföldön(kedvem 
szerint Párizsban), egyelõre rajtam kivülálló okok miatt nem sikerült. 
Pesten teológiai licenciát szereztem, dolgozatomat Gyertyaszentelõ 
Boldogasszony középkori liturgiájáról készitettem.
A liturgia ügye nagyon érdekel,belsõleg izgatnak kérdései. Liturgikus 
alapélményeim: szülõfalum, Nagymácséd hagyományokban gazdag egyházi 
élete(különösen a gyönyörû nagymácsédi passió), továbbá egy esztergomi 
papszentelési liturgia 1991-ben, S.Á.pappá szentelése, amelyen az éneklõ 
ferences diákok, egy addig számomra ismeretlen, csodálatosan gazdag 
énekvilágba vezettek be.

Ádám, mindenképpen örülök, hogy van liturgikus levelezõlista. Szerintem 
nagyon jó, hogy megindult egy mozgás a "hivatalos egyház" részérõl is a 
liturgia szakterületén. Meggyõzõdésem, hogy félre kell tenni és el kell 
felejteni a felgyülemlett sérelmeket. A lényegre és a jó célra  kell 
öszpontositani. Meg kell egymást türelmesen hallgatni. Minél alaposabb, 
szakszerûbb munkát végezni. A lista talán azért nem mûködik még olyan jól, 
mert szerintem kevés az igazi szakember, aki képes lenne hozzászólni. Akik 
pedig vannak, vagy idõhiány miatt nem irnak, vagy mert félnek a 
megbélyegzéstõl.
Remélem, az eddig idõnként felbukkanó ellentétek nem folytatódnak és 
mindenki megjelenhet a levelezõlistán, a személyeskedések négyszemközt 
intézõdnek majd és talán majd én si bátorságot veszek, hogy irjak.

A liturgikus levelezõlista minden tagjának további áldott ünnepnapokat és 
köznapokat kivánok. Józsa Attila
Dicsértessék az Úr Jézus Krisztus!

_________________________________________________________________
MSN Search, le moteur de recherche qui pense comme vous ! 
http://search.msn.fr/worldwide.asp