Subject: [Liturgia] [Malezihirlevel] AJANLO: Biblikus tanulmanyok

From: "Füzes Ádám" <[email-masked]>
Date: Wed, 4 Jun 2003 17:38:01 +0200

MALEZI Hírlevél - az Intézet félhivatalos lapja
******************************************************************************
AJÁNLÓ
Jeromos Bibliakommentár III., Biblikus tanulmányok, Szent Jeromos Katolikus
Bibliatársulat, Budapest 2003.
****************************************************************************
****

A napokban jelent meg a bibliakommentár harmadik kötete. Az Ó- és
Újszövetség könyveinek magyarázata után tematikus biblikus tanulmányok
láttak napvilágot ebben a részben.

A tanulmányok között liturgikus szempontból kiemelkedően érdekes John J.
Castelot és Aelred Cody írása "Izrael vallási intézményei" címmel. A papság
intézménye után megismerhetjük belőle az istentiszteleti helyeket -
beleértve a Templomot és a zsinagógát is -, az oltárokat és a rajtuk
bemutatott áldozatok végzésének formáját, valamint az ószövetségi vallási
ünnepeket. Az apostoli egyház liturgikus életének megértéséhez, valamint a
keresztény kultusz kialakulásának tanulmányozásához alapvető segítséget
nyújt a magyar olvasónak.

Füzes Ádám

_______________________________________________
Magyar Liturgikus és Egyházzenei Intézet hírlevele
[email-masked]
Lista honlapja: http://www.malezi.hu/lista.htm