Subject: [Liturgia] SZEMLE: Adoremus

From: "Füzes Ádám" <[email-masked]>
Date: Wed, 21 Aug 2002 12:56:57 +0200

SZEMLE:
ADOREMUS füzet
2002. szeptember, I. évf. 1. szám
k.n.

______________________________________________________

Szeptembertől a napi liturgiát nyomon követőknek új segítség áll a
rendelkezésükre. Az Új Ember kiadó havi szentmise füzetét Papp Tamás felelős
kiadó, az Új Ember főszerkesztője nem csak papoknak, szerzeteseknek ajánlja,
hanem minden hívőnek, aki be szeretne kapcsolódni az Egyház mindennapos
szentmiséinek tanításába és imádságaiba. A kiadó ajánlja továbbá pap nélküli
közösségeknek és mozgásukban korlátozott beteg híveknek, akik misehallgatás
helyett az írott igéből táplálkozhatnak így.

A kis A6-os füzet két szín nyomással (fekete szöveg és piros címek,
feliratok, rubrikák), jól áttekinthető szerkesztéssel készült. Megtaláljuk
benne a hónap liturgikus naptárát, a hónap szentjeit bemutató 1-2 mondatos
ismertetéseket és egy általános bevezetést a szentírási szakaszokról,
azoknak nagyobb összefüggéseiről és olvasási módjáról dr. Verbényi István, a
MALEZI igazgatójának tollából. A füzet nagy részét a szeptember 1-30-ig
található napok liturgikus szövegei teszik ki. A vasárnapok teljes anyaga
megtalálható (könyörgések, olvasmányok, válaszos zsoltár, proprium tételek,
stb.) énekrendi ajánlásokkal és elmélkedéssel, mely utóbbit e hónapban dr.
Szendi József ny. veszprémi érsek írta. A hétköznapi olvasmányok az ünnepek
kivételével követik a köznapi folyamatos olvasás elvét. A köznapoknak csak
az olvasmányai találhatók itt (mivel a többi részt a vasárnapról vesszük), a
kötelező emléknapoknak pedig a saját könyörgései is. A kötet végén a
szentmise állandó részei, néhány prefáció és a leggyakrabban használt II. és
III. eukarisztikus imádság szerepelnek.

A kötet előnye a borító igényessége, kivitelezésének praktikussága, akár az
olvashatóság, a méret, akár pedig az ára (180.-Ft) tekintetében. A néhány
kisebb belső hibától eltekintve talán megemlíteném a névválasztást. Amikor
ugyanis az Új Ember címlapjának bal felső sarkában megpillantottam az
"Adoremus" feliratot, rögtön az évtizedeken át kántorképzős jegyzetként
sokszorosított, az utóbbi években pedig könyv formájában átdolgozva kiadott
és több ezer példányban elfogyott műre gondoltam. Tekintve e kötet
elterjedtségét, szerencsésebb lett volna egy még "nem foglalt" nevet
választani az újdonsült vállalkozáshoz.

Remélhetőleg a használat bebizonyítja majd e kiadvány létjogosultságát, és a
tapasztalatok tovább csiszolják.

Füzes Ádám
MALEZI