Subject: [Liturgia] Sequentia helye

From: "Füzes Ádám" <[email-masked]>
Date: Sat, 6 Jul 2002 23:33:55 +0200

Kedves Kollégák!

A Kántorképzőn tanítva a szekvenciáról, aztán pedig a misében is tárgyalva
többször visszatért a kérdés: miért van az olvasmányos könyvben az Alleluja
előtt a szekvencia, amikor az azt követi (sequor), annak a jubilusa
tropizálódott benne (magyarul annak a hosszú záró hajlítására szövegeződött
rá).

A napokban néztem csak meg az Ordo cantus missae c. kiadványban (Róma 1987,
2. kiad.), mely a Misekönyvhöz tartozik és az énekes tételek rendjét közli,
rövid hat oldalas bevezetővel. Ez a könyv illetékes tehát a mise énekes
részeinek szabályozására. Ebben ezt olvassuk a 8. pontban (10. oldal):

"A szekvenciát - amennyiben van - az utolsó Alleluja után énekelik az
előénekesek és a kar váltakozva, vagy a kar két részre oszolva, elhagyva az
Áment a végéről. Amennyiben nem éneklik az Alleluját a versével, akkor
elmarad a szekvencia is."

Nem tudok azóta ellentétes értelmű szabályozásról. Valaki tud esetleg róla,
vagy arról, hogy miért hozza fordított sorrendben az olvasmányos könyv?

Üdv:

Füzes Ádám