Subject: [Liturgia] Meghivo: lit eloadas 3

From: "Füzes Ádám" <[email-masked]>
Date: Fri, 18 Oct 2002 00:30:21 +0200

Kedves Érdeklődők!

A MALEZI liturgikus előadássorozata hétfőn (X. 21.) harmadik alkalmához
érkezik. Jöjjön el az Egyetemi Templomba (Bp., 1053, Papnövelde u. 1.), az
esti mise után 18.30-ra!

A téma a Pászka misztérium újszövetségi ünneplése lesz. Hogyan foglalta el
az Ószövetség Pászkájának helyét Jézus, az Újszövetség Pászkája, hogyan
alakította át a régi rítust az új tartalomnak, megfelelően?
Az alábbiakban az előadás hivatalos tematikája is megtalálható.

Üdv:

Füzes Ádám
MALEZI

____________________________________________________

3. Istentisztelet: A pászka misztérium ünneplése

Izrael megszabadításának megjelenítése:
- megszabadítás a szolgaságból a Vörös tengeren való átvonulás által, a
széder lakoma megjelenítő-emlékezése, a széder a megjelenítő emlékünnep
előképe,

Pászka- Jézus halálának és feltámadásának megjelenítése
Jézus Húsvéti Bárányként szenved és hal meg, Jézus a húsvétnak új jelentést
ad: az ő útja a "pászka", az "átmenet", az ő halála a megszabadítás

Az Egyház az új Pászkát ünnepli
A Pászka a liturgiában: a heti pászka a vasárnap, az éves pászkaünnep, a
keresztség és a bérmálás: az egyesek pászkája, a

Pászkamisztérium
a liturgia kulcsszava:
-Isten cselekvésének milyenségét jelzi, Isten misztérium: feltárul - elrejti
magát,
-az isteni cselekvés átfogó mivoltát jelzi: Magába zárja 1. Izrael ősi
tapasztalatát 2. ennek ósz-i ünneplését a pászkaünnepben és a szabbat
megtartásában 3. a krisztusesemény középpontját
a keresztény élet kulcsszava: átmenés, átmeneti fázisok az életünkben élet
és halál.