Subject: [Liturgia] bemutatkoz�s

From: "Istv�n testv�r" <[email-masked]>
Date: Fri, 5 Jul 2002 14:27:16 +0200

Kedves Li(turgi)sta!

Néhány hete feliratkoztam, bemutatkoznék.

Németes származású tb. illetve szívbeli magyar vagyok, aki 89-94 elvégezte
az adventista teológiát és lelkileg (de szó szerint) betért a katolikus
Anyaszentegyházba. Az évtizedes belsõ növekedés végzõs 'kispap' koromban
addigra fájult, hogy már "nem tudtam nem vállalni". Így nem lettem lelkész,
majd akkori barátnõmnek és a svájci (genfi) magyaroknak köszönhetõen -
menekülés elõre! - Magyarországra jöttem. A mézes-hónapok után vállalkozó
lettem, külsõ segély nélkül túléltem. éppenséggel...
Korábban megfogadtam jó Atyánknak, hogy magamtól nem lépek ki születésem
egyházából, és a mai napig még nem sikerült kizárniuk azt a hitehagyót.
Adventista hitgyakorlatom eközben katolikus lelkiséggé alakult át. (Ez nem
követendõ példa, de sokatmondó kísérlet lehet, amire az élet és a Lélek
rávett egy tanítványt.)
Sajátos kis áldozat, hogy a nyilvános szentségekben, úgy az Eucharisztiában
'csak' lelkileg veszek részt. Amíg meg nem oldódik a kérdés, vagy amíg tart
a 'küldetés' az adventisták felé.

A liturgia teológus idõmben kezdett jobban foglalkozni, elõször még
adventista lelkészjelölt fejjel: a keresztény liturgia egyetemes kincsébõl
merítve, az egyik legjobb kántorral együtt megpróbáltuk, fejleszteni és
értelmesebbé, mintegy biblikusabbá tenni az adventista liturgiát,
kifejezésre jutatni adventista tartalmakat. Máig sincs körüljárva az
Eucharisztia szolgálata és általában a szentségek teológiája kérdése
adventista megközelítésben. Ezeken (magánemberként) rágódtam.
Másrészt új katolikus hitgyakorlatom és lelki vezetõim révén kezdtem
elmélyülni a nyugati egyház liturgikus valóságában. Rómában viszont egy
indiai keleti szerzetespap némileg feltárta nekem egyháza csodálatos
liturgikus kincseit. Ezek a tapasztalatok kicsit jobban indítottak útra.

Mostani helyzetem nem teszi lehetõvé, hogy jobban belefolyjék. Azonban mind
az adventista eschatologia felõl megközelítve, mind általában az Igazság
keresése szempontjából lényegesnek tartom a liturgiát - a szívbõl jövõ,
mély gyökereket eresztõ istentiszteletet, és a helyes szentségi felfogást +
gyakorlatot.

Digest jár, egyelõre megfigyelõ tag és tanuló leszek. Speciális kérdésekben
nyitott vagyok a részvételre, vagy akár személyes és levelezõs párbeszédre.

Talán ennyi elég.

Kér(d)éseim:
- Fordító a fõfoglalkozásom, érdeklõdnék mindenféle nyelvû szakglosszárium,
szótár- és lexikonkiadvány iránt.
- A legújabb fejlemény, úgy néz ki, mint ha fordító gárdánk egy
különítményére bíznák a Pax TV által közvetített külföldi filmek
fordítását. Éppen megkezdjük a felkészülést - keresek külsõ
szaktanácsadókat, esetleg további tapasztalt mûfordítókat, szinkron
fordítókat, ha tudna valaki valakirõl.

Még: [email-masked] címen egy "Istenrõl - világról" szóló, általános
fórum mûködne, a keresztények egysége szólgálatában, valamint a "minden
jóakaratú ember" közötti párbeszéd érdekében. Aki még nincs nagyon
megfertõzve az e-mail vírussal ('információ'áradással) és úgy gondolja,
érdemes az egység keresése igazságban és szeretetben: segítsen életre
kelteni ezt a dialógust. http://www.communio.hu/mailman/listinfo/kajata

Ég áldjon!

II. újember

---
Neumann István
H-3994 Füzérkajata
Tel. +36-47/570-030 Fax -031
mailto:[email-masked]
http://www.kajata.hu