Subject: [Liturgia] Zsolozsmaskonyv

From: Fehérváry Jákó <[email-masked]>
Date: Fri, 27 Feb 2004 09:48:21 +0100 (CET)

Kedves Mindannyian!

Mivel rendtársaim eddig még nem jelentkeztek itt a listán, ezért, noha most 
nem vagyok Pannonhalmán, mégis veszem a bátorságot, hogy előjöjjek az 
örömteli hírrel: végre megjelent nyomtatásban a Pannonhalmi 
Zsolozsmáskönyv első kötete. A teljes zsolozsma két kötetben lát napvilágot, 
egyenlőre ideiglenes jelleggel. Ez az első kötet a karácsonyi és húsvéti 
ünnepkör zsolzsmáját és a zsoltároskönyvet tartalmazza (két hetes 
zsoltárelosztással), a második kötetben az évközi idő zsolozsmáját találjuk 
majd (természetesen mindkét kötetben helyet kapnak a szentek). A vigíliától 
eltekintve minden imaóra végig énekelhető (a vigília antifonái csak nagy 
ünnepekre lettek megzenésítve). A könyv nem tartalmazza a vigília biblikus 
és patrisztikus olvasmányait, csak utal rájuk. Megtaláljuk viszont az ezekhez 
tartozó responzóriumokat.
Pannonhalmán Hamvazószerdától használjuk az új könyvet.

Bővebb információval magam is szívesen állok rendelkezésre, de méginkább 
a kiadást gondozó testvéreim: Arnold és Bánk testvérek.

Szeretettel: Fehérváry Jákó, bencés