Subject: [Liturgia] AJANLO: Dolhai Lajos, Vocabularium Eucharisticum az evkozi ido konyorgeseiben

From: "Füzes Ádám" <[email-masked]>
Date: Thu, 20 Feb 2003 10:06:45 +0100

Kedves Listatársak!

Még a karácsonyi szünetben került fel a www.liturgia.hu cikktárába az alábbi
tanulmány, amelyet szíves figyelmetekben ajánlok.

Üdv:

Füzes Ádám

****************************************************************************
*************************
Szerző: Dolhai Lajos
Cím:    Vocabularium Eucharisticum az évközi idő könyörgéseiben
Megjelenés: Teológia 36 (2002) 142-161

Cikk rövid leírása:
A felajánlási és áldozás utáni könyörgések eukarisztikus szóhasználatát
elemzi a szerző. Tárgyalja a mysterium, sacramentum, munus, munera, oblatio,
sacrificium és hostia kifejezések jelentését, teológiai szerepét. A végén
táblázat könnyíti meg a témát tanulmányozni vágyó dolgát, melyben a
harmincnégy évközi vasárnap felajánlási és áldozás utáni könyörgéseinek
magyar szövege, valamint a bennük található "vocabularium eucharisticum"
található latinul. A tanulmány a szerző magyar nyelvű habilitációs
előadásának bővített változata.