Subject: [Liturgia] A lista celja

From: Radvany <[email-masked]>
Date: Tue, 14 Jan 2003 12:33:53 +0100

Tisztelt klerikus listások!
Jó néhány nappal ezelőtt feltettem egy észrevételemet a
azzal a fohásszal kapcsolatban, amelyet fatimai kérésnek
neveznek, és amely mára már egyre inkább részévé válik
mind az egyéni, mind a közösségi szentolvasó imádságnak.
Az volt a célom ezzel, hogy kisérletet tegyek arra, hogy
e listát --amelyen tapasztalatom szerint főleg klerikusok
tárgyalnak egymással főleg elsődlegesen saját problémá-
ikról --kibővítsem úgy, hogy azt a célt is elérjük, hogy hozzám
hasonló laikus hívők kérdéseket feltehessenek nekik, sőt
ötleteket is adhassanak a liturgiával kapcsolatban, A saját
kérdésemre pedig eddig csak egy pontosító hozzászólást
kaptam, ami korrekt volt, ti. az, hogy a fohász eredetije
nem spanyol, hanem portugál, de senki nem reagált magának
a kérdésnek a tárgyára, amit bár nem fejtettem ki pontosan.
Szándékosan nem hivatalos szövegekkel kapcsolatban vetet-
tem fel kérdést, pedig ilyen imádságainkban is igen fontosnak
érzem, hogy imádságaink fogalmazása logikus és teologiai
szempontból pontos legyen. Nem azt kérdeztem például, hogy
az Isten kisért-e bennünket, vagy csak nem akadályozza meg,
hogy akár saját vágyaink, vagy esetleg az "Ellenség" kisértsen
bennünket, pedig ez is felmerülhet sok laikus hívő gondolatában
is.
Visszatérve előző kérdésemre, a problémám az, hogy mire vonat-
kozik a kérés "különösen" határozó szava. Én úgy vélem, hogy
nekünk imádkozoknak arra a szándékára, hogy azok üdvösségéért
imádkozzunk, akiknek üdvössége a legnagyobb veszélyben van,
hiszen a megtérés Urunk kegyelméből mindenki számára lehetsé-
ges.
Értsünk végre szót abban, hogy nagyon kivánatos volna, hogy
e listára "tévedt" laikusok is választ kapjanak problémáikra. Kevés
laikus írt még erre a listára, de ezek közül még nem találtam
egyet sem, aki kérdésére, megjegyzésére bárkitől is választ
kapott volna.
Radvány Jenő 75 éves laikus hívő reálértelmiségi.

---

From: Lauer Tamás <[email-masked]>
Date: Wed, 15 Jan 2003 06:03:54 +0100

Kedves Listások és Radvány Jenő Úr!

Jó magam is laikusként értekezem a listásokkal, és fölvetettem már
problémákat, de személyes érintettségek miatt sok esetben
magánlevelezésként folytatódott, ezért a listásoknak úgy tűnhet, hogy
elhalnak a kérdések, én meg úgy látom, hogy tapintatosan háttérben
folytatódnak. Köszönöm Verbényi atyának, és Seidl atyának, Káposztássy
atyának..., akik már megkerestek személyes válaszukkal.
Üdvözlettel: MosolyTom
E-mail: [email-masked] 
Web: http://lauert.fw.hu 

-----Original Message-----
From: [email-masked] [mailto:[email-masked]]
On Behalf Of Radvany
Sent: Tuesday, January 14, 2003 12:34 PM
To: [email-masked]
Subject: [Liturgia] A lista celja