Subject: [Liturgia] Gregorián

From: Bak Borbála <[email-masked]>
Date: Sat, 14 Feb 2004 17:27:15 +0100

A Tisztelt Érdeklődők figyelmébe ajánlja
szeretettel ---- Dr. Bak Borbála

A Német Liturgikus Intézet 2004. február 12-i Hírleveléből

+++ Nemzetközi nyári gregorián kurzus - 2004 +++

A tanfolyam 2004. július 25. és augusztus 1-je között kerül megrendezésre
Essenben, a Folkwang Főiskolán. Rendező: a Folkwang Hochschule Essen,
Internationale Gesellschaft für Studien des Gregorianischen Chorals
(AISCGre) német nyelvű szekciója.

Tematika: A laikus szkóla - a laikus szkóla útja; hangzása; repertoárja; a
szkólavezetés útjai; a gregorián énekek kéziratos forrásai. Az
officium-antifónák tanulmányozása. Kiegészítésként esténként előadások a
zenetudomány és a gregorián témaköréből. Előadók: dr. Emmanuel Kohlhaas OSB,
Köln; Heinrich Rumphorst, Berlin. - Tervezett további előadás: Zsoltárok -
exegézis és spiritualitás. Előadók: Prof. Dr. Stefan Klöckner, (Essen), a
kurzus vezetője; Cornelius Pouderoijen OSB, Vaals/NL; Jörg Stephan Vogel,
Essen. A tanfolyam a most kezdők és a már tapasztalattal rendelkezők számára
is megfelelő.
Jelentkezési határidő: 2004. június 15. Minden további kérdésről (a
tanfolyam díja, az elszállásolási lehetőségek, időkeretek) tájékoztatás
kérhető az alábbi címeken: Internationale Sommerkurse Gregorianik Folkwang
Hochschule, Klemensborn 39 D-45239 Essen-Werden Tel: 0201 / 4903-353 Fax:
0201 / 4903-288 - és [email-masked].